10.01.2010

Müşteri Klasikleri

Açıklama :  
M (Müşteri)  
C (Ben)
Müşteri kasaya gelmiştir,ürünleri okutulur.Toplam tutar söylenir...
M: Bi de benim D&R kartım var!
C: İyiii,ne güzell.Onu artık D&R'da kullanırsınız...
M: Aaaaa burasııı...Ayy çok pardon yaaa.Ayyy (utanık bir gülümseme) ben burayı D&R sandım bi an yaa...
C: Hımmmm ama işte burası N.Kitabevi...

*
Oyuncak bölümüdür.Müşteri kasaya gelir.Kasada adım atmaya bile yer yoktur.Ürünlerin poşetlemesi dahi zor yapılır...Kasanın tam karşısında Hediye Paketleme bölümü vardır.Kasanın karşısı olduğuna göre ve müşterinin yüzü bize dönük olduğuna göre Hediye Paketleme bölümü müşterinin arka tarafında kalmaktadır...
M: Bu hediye olucak fiyatını söküp hediye paketi yapıcaksınız!
C: Hediye paketini fişinizle birlikte arka tarafta (parmakla ilerisi gösterilerek) Hediye Paketleme bölümünde yaptırıyosunuz efendim.
M: (Meymenetsiz ve anlamamış bi suratla) Arka tarafff??? Orası neresi oluyo?

(Ebenin nikahı oluyo.Benim yeğenim biliyo önünü arkasını sen hala öğrenemedin mi dangalak diyesi gelse de insanın...)


C: Koridorun sonu efendim.Tam arkanız yani.ZATEN YAZIYO HEDİYE PAKETLEME DİYE... (oradaki kinayeyi alıyolardır diye umuyorum her zaman)

 *



Yine oyuncak bölümüdür.Yıl başı haftasıdır ve kasadaki kuyruk almış başını gitmiş olup zaten hiç bitmemektedir...Dediğim gibi 5 adımlık kasada 3 kişi olduğumuzdan adım atmaya yer olmadığı gibi biri kafasını kaşımaya kalksa dirseği diğerinin gözüne filan girmektedir.Gülmeyin gülerseniz gebertirim...

M: Bu hediye paketi olucak fiyatını da alırsanız...
C: Hediye paketini fişinizle birlikte arka tarafta (parmakla ilerisi gösterilerek) Hediye Paketleme bölümünde yaptırıyosunuz efendim...
M: AAAAAAA!!! UFFFFFF!!! Siz burda yapmıyo musunuz???
C: Hayır kasalarda paketleme olmuyo!
M: UFFFF!!!O zaman siz paketi verin ben evde kendim yaparım...
C: Hediye paketini de oradan alıyosunuz efendim.Bizde bulunmuyo...
M: Nası yani??Ay ne saçma iş yaa???Niye burda yapmıyosunuz?
C: Zaten biz burda bi de paket yaparsak bu kuyruk bitmez bu mağazadan kimse çıkamaz...
M: (Söylediği şeyin mantıksızlığının kendi de farkına varmış bi ses tonuyla) Hımm doğru siz de haklısınız.Nerde bu dediğiniz yer çok uzakta mı?

(Hıı hıı uzakta! Ebenin nikahında! diyesi gelse de insanın...)

C: Hayır arkanızda koridorun sonunda...Sıradan yardımcı oliiimm!!!! (Buradaki sıradan yardımcı oliim,çok uzattın teyze çek git de sıradaki gelsin şu kuyruğu eritmeye çalışalım demek oluyo...)

*
Yer fark etmez.Kasada kuyruk vardır.Yan kasadaki arkadaş (su içmeye,lavaboya,yemeğe vs.) bi yere kadar gitmiştir yani kısacası yoktur,insanlar beklemenin verdiği negatif etkiyle birlikte bıdı bıdı yapmaya başlar ve bekleyeneler arasında huzursuz bir dalga yaymaktadır...

Çıkıntının teki M: Şu kasadan işlem almıyo musunuz?

(He hee alıyorum.Ahtapotum ya ben 8 tane kolum var aynı anda 4 kasadan da işlem alabiliyorum.Hangi mağazada gördün sen bu güne kadar aynı anda iki kasadan işlem alan bi kasiyer? diyesi gelse de insanın...)

C: ....(Şu dediğine sen inanabiliyo musun? bakşı) O kasa kapalı!!!
Çıkıntının teki M: (Kuvvetli başlayıp git gide pısan bi ses tonuyla) Hüffff.....


3 katlı olan mağazanın giriş katı kitap ve kırtasiye bölümlerinden oluşmaktadır.Oyuncak bölümü ise alt kattadır...Yer kitap bölümüdür.

M: O kitap hediye paketi olucak bla bla bla bla...
C: Hediye paketini ödemeden sonra fişinizle birlikte sol tarafta kırtasiye bölümünde yaptırıyosunuz efendim...
M: Aşağı mı inicem!?! 

(Hee aşağı inicen, zaten insanın sol tarafı aşağısı oluyo genelde haklısın! diyesi gelse de insanın...)

C: Hayır kırtasiye bölümünde yaptırıyosunuz SOL TARAF

*


 Saat 10 olmuştur mağazanın ışıkları kısmen sönmüş içerideki son müşteriler kasaya yönlendirilmektedir.Yeni gelenlere ise mağazanın kapandığı söylenir...


C: Mağazamız kapandı yalnız!
M: Aaaaa hadi yaa.Bi çöp kovası alıcaktım :(

(Allahın saatleri çuvala girdi sen de bütün gün bi tarafını gezdirdin gecenin 10unda çöp kovası kıstı di mi? Aman ne elzem bi ihtiyaçççç!!! diyesi gelse de insanın...)


C:Maalesef yalnız...Yarın alırsınız artıkk...



Daha çoooookk müşteri klasiği var ama yazdıkça içim tükeniyo.
İnanırmısınız geçenlerde yaşlı bi kadın 1988'den kalma N.Kitabevi fişi getirmiş.
O yıl bu yıldır saklıyomuş.Eee be kadın insan bi fişi 20 sene niye saklar ki?
 Ya aklından zoru vardır ya da aklndan zoru vardır?
Sizin aklınıza başka bi seçenek geliyo mu ki?
Allah bilir olur da bir gün değiştirmem gerekirse diye saklamıştır o fişi senelerce :) 

İşte böyle yaaa.Nihan kuşum istemiş ilginç olayları ben de yazayım dedim

9 yorum:

GüLCaN dedi ki...

bu anlattıkların nasıl da tanıdık geliyo. bi dönem yapmıştım kasiyerlik. gerçekten çok yorucu bi iş. özellikle tatil ve bayram seyran günleri o kuyruklar erimek bilmez. bi de herkes sözleşmiş gibi aynı zamanda kasaya gelir. çalışma saatleri de bu tip mağazalarda ne yazık ki çok uzun. insanın canı çıkıyo. ne diyim allah yardım etsin.

öykü dedi ki...

Çalısma hayatında
hızmet sektoru
ınsanla ugrasmak
en yıpratıcı en zor bolumlerdendır..
kolay gelsın sana Kuzguncum
bol sabırlar.

Gidi Kuzgun Güdük Fare dedi ki...

Valla ne kadar doğru söylemişsin Gülcan :) Gerçekten saatlerce boş beleş geziyolar geziyolar, hepsi aynı anda kasaya geliyolar.

puck-robin dedi ki...

üf ne yıpratıcı her gün 458451456465521 kişiye aynı şeyleri söylemek, işte benim yapamayacağım şey insanla uğraşmak, özellikle de normal olanlarla :) ben de bir özeleştiri yapayım ama şimdi, belki bend e öyle davranıyorumdur farkında değilimdir :S
kolay gelsin valla size.

Geveze dedi ki...

acaba diyorum, bu hediye paketlemeyi bulamayan, sağıyla solunu karıştıran müşteriler evlerinin yolunu nasıl buluyorlar?

Somethin'Special dedi ki...

:-*

Üfürükten Prenses dedi ki...

Güldüm ama çokça gerildim..
Allah sabır versin..
bu arada hediye paketleme yeri sol tarafta :))

Prima Rima dedi ki...

:)))çok güldüm neden eve gelıp bunları anlatmıyorsun ki*

cecilia dedi ki...

Allah kolaylık versin diyorum gerçekten zor ve yorucu insanlarla uğraşmak, bilinçli seviyeli düzgün müşteri ne ala, ama tam tersi olanlar of off diyorumm...