14.09.2009

Gel Tanışalım Önce.Ben Kısaca G.F.

Geçenlerde Gülcan merak etmiş sormuştu "Neden Gidi Kuzgun Güdük Fare?" diye.
Resimdeki kitap çocukluğumuzda babamın bize aldığı bir tekerleme kitabı.Ama bu kitap o kitap değil.Ne diyosun Ceyda? diye sormayın :)
Babamın bize aldığı kitap ne oldu, nereye gitti, nası kayboldu, atıldı mı, satıldı mı bilmiyoruz.
Ve biz seneler sonra bu kitabı Kadıköyde bir kitapçının önünde eski kitap tezgahında gördük.Gördüğümüz anda sevinçten çıldırdık.Bize göre içinde tarih yatan kitap sadece 2.50 tl idi üstelik.
Arka kapak yazısını okursanız heralde bizdeki bu nev-i şahsına münhasır mizah kadını imajının nerden geldiğini anlamış olursunuz.
Kitabı açtığınızda karşınıza çıkan ilk tekerleme Güdük Fare.
Hepsini yayınlamasam da birkaç bölümünü paylaşıyorum.
Diğer tekerlemeler ise belki de bir çok çocuğun bildiği şeyler.
Dön dolaş aynı şeyleri okuyarak,aynı resimlere bakarak geçirmiştik çocukluğumuzu.
 
Şimdi ise başladık bizim ufaklığa okumaya.Gelip gidip kulağımıza Güdü Sare Güdü Kuskunn diyo artık :)
Blog açmaya karar verdiğimde adım ne olsun diye fazla düşünmeye gerek kalmadı, sağ olsun Mustafa Mıstık :)
Kitabı açtım baktım "Güdük Fare".İşte dedim işte ben buyum.
Bu garip ismin nerden çıtığını da resimler eşliğinde böylece açıklanmış oldum.
:)

3 yorum:

balböcükleri dedi ki...

hoşafa kuyruğunumu sokar:))))kızaaaaaam nerden buluyon bunları be

Adsız dedi ki...

ayy çok güzell.. yani babanın almış olduğu bir kitabı yıllar sonra bulmanız, onu şimdilerde Rima'ya okumanız.. espri anlayışı falan kalmadı bende.. direk gözlerim dolu dolu okudum yazını da, tekerlemeleri de.. bu tuhaf ismin anlamı, gerçekten çok özelmiş. bizi de anılarına ortak ettiğin için teşekkürler güdük fare :)

efulemm dedi ki...

süper gerçekten beni de çocukluğuma gönderdin bu yazınla teşekkürler.
aslında iyi de oldu oğlumun da bizim dilimizi geliştiren bu tekerlemeleri öğrenmesi güzel olur fikir verdin bana bunu atlamışım benn.